Skip to content Skip to footer

نبات

از دیرباز تا به امروز نبات یکی از مواد غذایی مهم در خانه هر ایرانی شناخته می شود، طعم شیرین و دلنشین آن در هنگام استفاده از نوشیدنی هایی همچون چای و همچنین خواصی که دارد از مهم ترین دلایل کاربرد این ماده غذایی در سفره هر ایرانی است. با توجه به این که این ماده غذایی به وسیله ساکاروز یا همان شکر تولید می شود، کارخانجات تولید قند و شکر اقدام به تولید نبات می نمایند. اگر قصد خرید بهترین نبات زعفرانی بازار را داشته باشید می توانید این محصول را از بازرگانی و پخش قند خاورمیانه خریداری نمایید.


نبات چگونه تولید می شود؟

ماده غذایی نبات به وسیله اشباع شکر یا ساکاروز در آب تولید می شود، البته برای تولید نبات به اقداماتی برای ایجاد تبلور این محلول نیاز است تا بتوان محلول یا شربت مذکور را بر اساس دما و ر مدت زمان خاص به کریستال های بلوری و در حالت جامد تبدیل نمود. امروزه برای تولید نبات همچنان می توان از روش های سنتی استفاده کرد اما برای تولید بهترین نبات زعفرانی بهره گیری از روش های صنعتی گزینه بهتری محسوب می شود.

برای تولید نبات ابتدا نیاز به قند یا شکر می باشد که تولید آنها در بازرگانی و پخش قند خاورمیانه انجام می گیرد. با توجه به اینکه قند و شکر برای تولید نبات نیاز به حل شدن در آب دارند، تفاوتی بین آن ها برای تولید نبات وجود نخواهد داشت. در مرحله بعد که شربت مورد نظر از قند و شکر با آب بدست آمده است، می توان اقدام به اضافه کردن سایر افزودنی ها برای طعم بهتر نبات همچون زعفران نمود و پس از آن شربت به دست آمده وارد مرحله کریستالیزه توسط دستگاه مخصوص خواهد شد. هرچه نبات دارای بلور های درشت تر و شفاف تری باشد از کیفیت بالا تری برخوردار بوده؛ رنگ نبات با کیفیت سفید و یا زعفرانی رنگ می باشد.


خرید نبات


نسبت آب یه ساکاروز و همچنین سایر افزودنی ها برای تولید بهترین نبات زعفرانی امر بسیار مهمی است که این کار در کارخانجات به دقت رعایت می شود. همچنین بر اساس نیاز مشتری امروزه نبات به اشکال متفاوت قابل تولید می باشد که عبارتند از:

•    نبات شاخه ای یا شاخه نبات: که قدیمی ترین و رایج ترین نوع نبات در بازار می باشد و با استفاده از ایجاد بلورهای ساکاروز در دور یک نخ تولید می شود.

•    نبات چوبی: بلور های نبات در این مدل از نبات ها به دور یک چوب باریک تشکیل می شود که استفاده از نبات را راحت تر می کند. این نوع چوب ها پیش از ایجاد بلور چند مرتبه ضد عفونی می شوند و از نظر بهداشتی نسبت به نی های پلاستیکی عملکرد بهتری دارند.

•    نبات دندانه ای: این مدل از نبات به صورت بسته ای به فروش می رسد و با توجه به خاصیت بالای شکنندگی می توان آن را به راحتی به قسمت های کوچک تر تقسیم و برای مصارف خانگی از آن استفاده کرد. به طور کلی بلورهای نبات دندانه ای دارای سایز های کوچک و آماده مصرف هستند.

•    نبات پرده ای: تولید این نوع از نبات ها به صورت یک پرده نازک می باشد که بر روی پاتیل های بزرگ قابل تولید هستند. به دلیل ترد بودن و نازکی که نبات پرده ای دارد، مصرف آن بسیار راحت می باشد و می توان از آن به عنوان یک دسر و شیرینی همچون پولکی استفاده نمود.

•    نبات پودری: از قطعات بسیار ریز (کمی بزرگ تر از شکر) می توان اقدام به تولید این نوع نبات نمود و از مهم ترین قابلیت های آن حل شدن فوری در نوشیدنی ها می باشد.


تولید نبات های طعم دار

همانطور که گفته شد برای ایجاد طعمی دلنشین به نبات ها امروزه از افزودنی های مختلفی از جمله زعفران، دارچین، نعناع و... استفاده می نمایند که طعم دلپذیری به نبات می دهند، در این بین سنتی ترین و پرطرفدار ترین انواع نبات طعم دار، نبات زعفرانی می باشد. وجود تنوع در طعم نبات سبب تقاضای بیشتر این محصول و استفاده از آن در میهمانی های رسمی تر می شود.

برای خرید بهترین نبات زعفرانی می توانید با شرکت بازرگانی و پخش قند خاورمیانه در ارتباط باشید.


خرید نبات زعفرانی


خواص و فواید نبات عبارتند از:

1. به دلیل طبیعت گرمی که نبات دارد قابلیت درمان دل درد یا دل پیچه، نفخ شکم و سردی را دارا می باشد.

2. درمان اسهال با توجه به ملین بودن نبات

3. تسکین دردهایی همچون معده درد و نواحی شکم و کمر

4. هضم بهتر غذا و عدم ترش کردن پس از استفاده از نبات

5. درمان و یا کاهش علائم سرماخوردگی همچون خارج کردن خلط از بدن و یا از بین بردن سرفه پس از استفاده از نبات

6. استفاده از نبات به طور کلی شادی آور می باشد

7. استفاده از نبات سبب بهبود وضعیت خواب و جایگزین مناسبی برای داروهای خواب آور می باشد.


خرید نبات از بازرگانی و پخش قند خاورمیانه

اگر قصد خرید بهترین نبات زعفرانی و یا همچنین سایر محصولات تولید شده از چغندر قند همچون خرید شکر بدون واسطه، ملاس شکر، تفاله فشنگی و... را داشته باشید، می توانید با کارشناسان ما در شرکت بازرگانی و پخش قند خاورمیانه در ارتباط باشید. کلیه محصولات تولید شده در این کارخانه با استفاده از مدرن ترین دستگاه ها و همچنین بالاترین میزان کیفیت تولید و روانه بازار می شوند.